GRAVIDITET / EFTER FØDSEL

Hold dig stærk!

Bækkenbunden under graviditet og efter fødsel

Under en graviditet skabes der, i takt med den voksende mave, en øget belastning og tyngde på bækkenbundens muskler. Den øgede belastning kan medfører inkontinens, hvorfor det er en god idé, at du, allerede når du bliver gravid, har en god kontakt til din bækkenbund og fortsat holder den stærk, sund og elastisk med regelmæssig træning under hele din graviditet.

 

Med dette kursus får du netop en vejledning til EFFEKTIVE bækkenbundsøvelser, der foruden selve knibet, vil fokusere på samspillet mellem din bækkenbund, musklerne omkring dit bækken og dit åndedræt. Du får en printevenlig logbog, så du kan holde styr på din træning, og vejledning til hvordan du gør øvelserne svære.

 

Du får en indegående viden om bækkenbundens opbygning og funktion, hvordan en graviditet og fødsel kan påvirke din bækkenbund samt et helt vidensmodul omkring begrebet inkontinens. Du får naturligvis også en hel bunke af simple råd og redskaber til, hvordan du kan optimere din bækkenbund og forebygge/mindske risici for inkontinens under graviditet og efter fødsel.

 

Få et overblik over de forskellige kursers indhold under “PRISER”.